Newstitleleft

Netparty - Generelt - Der mangler pladser

Newsbar_right

i burde nok udvide antallet af pladser


Tak for det fremragende forslag – men det er desværre ikke helt så nemt. :)

For det første er der begrænset plads i salen. Faktisk ved vi sjælden hvor meget plads vi har til rådighed, da skolen nogle gange har en scene, der tager en god del af salen.

For det andet, har vi begrænsede borde til rådighed. Vi ved ikke altid, hvor mange vi faktisk har – vi plejer at have borde til lige knap 80. Hver gang vi kommer over i salen, ofrer vi til både Odin og Allah, og beder om at ikke alt for mange borde er gået i stykker siden sidst.

Det betyder, at vi skal ud og leje borde, samt slæbe dem frem og tilbage. Det er en udgift for os, som vi ikke rigtig får tjent ind igen. I forvejen er det ikke en profitabelt at lave LAN-parties, men vi vil helst ikke gå i underskud, da vi er gerne vil have en vis nødkapital, den dag alt vores dyre udstyr brænder sammen, og vi må investere i nyt.

For det tredie har det lidt at gøre med bordstørrelsen. I "gamle dage" havde vi mindre borde, og vi havde mere flexibilitet med vores bordplan. De borde vi har benyttet de seneste par år, er betragteligt større. Det er til glæde for den enkelte deltager, men betyder også, at vi ikke "bare lige" kan smække en række mere ind, uden at brandmyndighederne kommer og skælder ud. De gamle borde er desværre sendt til forbrændingsanlæg i Nord-Korea.

Sidst men ikke mindst, er der også den detalje, at Plugged aldrig har været fuldbesat. Der bliver altid fyldt hurtigt op så snart tilmeldingen åbner, men derefter melder folk sig fra, når de kommer i tanke om at det ligger på mormors fødselsdag – og de sidste pladser bliver faktisk ikke besat, trods hysterisk markedsføring.

TL;DR:
Hvis vi skal udvide antallet af pladser i et omfang der batter (andet end et par pladser i enden, og måske en halv VIP-række et sted), har vi behov for følgende:

  • En større (og formentlig meget dyrere) sal
  • Flere borde
  • Mere netværksudstyr
  • Mere kedeligt manuelt arbejde (vi arbejder trods alt gratis)

Det resulterer i en dyrere billetpris, og måske kun en begrænset stigning i deltagerantallet. Det er noget vi har snakket om flere gange, men indtil nu kan vi ikke se at det er indsatsen værd.

Når det så er sagt, så har vi nogle gange mulighed for at sætte et fåtal ekstra pladser ind (ca. 10) – men om det er muligt, ved vi som regel først når vi kommer tættere på, og vi ved hvordan situationen ser ud i festsalen.

Håber det bringer lidt lys over sagen.

Jeg vil ikke have noget imod en dyrere billet, da det i forvejen er ekstremt billigt. Til andre lan partys plejer det typisk at koste, 500,- uden morgenmad.

Enig

Jeg vil ikke have noget imod en dyrere billet, da det i forvejen er ekstremt billigt. Til andre lan partys plejer det typisk at koste, 500,- uden morgenmad.


Det kan godt ske prisen ligger på 500 kr til andre lans, men så er der måske også 5-10 gange så mange mennesker og en kæmpe præmiepulje :)

Her kan du vinde nogle TOOOOAST og det er perfekt til prisen :)

Folk bliver bare nødt til at finde sig i at der ikke er plads for de langsomme er jeg bange for. Bittert, men det er jo ikke fordi at det vrimler med billige haller hvor der er muligheder for internet, og plads til en større forsamling. Men vil da ikke have noget i mod at betale en 100 kroner mere i entre, hvis det betyder lanet's overlevelse. Men tænker at hvis man ofre/flytter xBoxen og kortspillene så kunne man vel også have computere ude i gangen. Der er vel let 15-20 pladser. (Ikke meningen jeg vil træde kortspillerne over tæerne, det er et mega godt initiativ og ser virkelig hyggeligt ud)

jeg har det på samme måde som Rasmus

Jeg har det også sådan. Men jeg synes det er en god ide at indrage noget af gangen, der skal selvfølgelig også være et sted for kort spillerne. Synes også det se hyggeligt ud når de spiller :)

Vi finder sq nok et sted at være hvis det er :D

Jeg er også næsten enig med Rasmus Pedersen, men det handler jo ikke om man er langsom, for alt var udsolgt under 20 timer efter at der blev åbnet. Så mener ikke det er at være langsom, da der jo ikke er nogen der ved hvornår tilmeldingen bliver åbnet. Det er jo bare fedt at der er så stor opbakning!

Til delen om at der bliver pladser som ikke bliver besat pga. mormors fødselsdag, er der så mulighed for at crew´et vil hjælpe lidt til med at flytte lidt rundt på folk - hvis det er muligt uden at splitte nogen op? For det er ikke så fedt at tage 5-6 mand afsted hvis vi ikke kan sidde sammen =)

//Rasmus

"..Til delen om at der bliver pladser som ikke bliver besat pga. mormors fødselsdag, er der så mulighed for at crew´et vil hjælpe lidt til med at flytte lidt rundt på folk - hvis det er muligt uden at splitte nogen op? For det er ikke så fedt at tage 5-6 mand afsted hvis vi ikke kan sidde sammen =).."

Det puslespil er desværre umuligt at få til at gå op. For der er også nogle, for hvem det er meget vigtigt at de ikke sidder langs vinduerne, eller at de sidder op ad væggen så folk ikke kan se deres skærm, eller at de sidder nøjagtig på den samme plads som de har haft siden Plugged #1, ect. Vi registrerer i øvrigt heller ikke hvem der følges ad.

Plus, Crew gør det her frivilligt. Der er ingen der får penge ud af Plugged, og sådan skal det også være. Det betyder dog også at vi forsøger at holde skod opgaverne på et minimum, for det skal også være lidt sjovt for os. Flytte rundt på borde og sure nørder er ikke en af de "sjove" opgaver. :)