Newstitleleft

Netparty - Forslag - Plugged #27 ris og ros

Newsbar_right

Hej! Jeg håber, at I havde en lækker weekend i spilgudernes tegn.

Vi i CREW er mægtig spænd på at høre, hvad I alle sammen syntes om vores syvogtyvende arrangement. Var der noget, der var specielt godt? Var der noget, der måske kunne gøres bedre? Var Kissers Toast ligeså legendariske som de forhenværende parties?

Selv syntes vi egentlig, at det gik meget godt. Ingen strømbrud denne gang! Vi var dog lidt overrasket over, at der kun var to hold, der var interesserede i at spille Warsow. Sidste gang vi havde combo i det, var der nemlig rigtig god opslutning. Næste gang, laver vi nok noget forhåndstilmelding, så vi kan tage det i opløbet – men til gengæld så det ud til, at det var populært at vi skiftede til Mario Kart.

Alle skud fra hoften og opefter godtages.


Fedt lan som altid. Fornemt udvalg i kiosken, til rigtig gode priser.

MEN

Simpelthen for ringe at folk melder sig til, bare for at melde sig fra med så kortvarsel, at pladserne ikke kan fyldes op igen. Alle sidder klar når der skal tilmeldes, men at ca. 20!!!! Mennesker så vælger ikke at møde op eller afmelder for sent. Det er fandme for dårligt, og sindsygt egoistisk, nu når der er så stor efterspørgsel om at komme med.

Mit forslag til CREW er at man indfører en form for DKP, ligesom dengang man raidede i wow. Så folk kan opbygge sig en form for anciennitet, så der er en konsekvens for ikke at møde op eller afmelde sig for sent. Ancienniteten kunne give fordele så som at tilmeldingen åbner for dem med mest anciennitet før, der bliver åbnet for andre. En hel anden metode kunne være at man skulle betale de 150 kr, når man tilmeldte sig.

Det er simpelthen så ærgerligt at Nanolaug har mistet så mange indtægter på ren og skær sløs. Husk det er et frivilligt engagement, og CREW arbejder benhårdt hver gang for at få det hele til at spille, og det vil være ærgerligt hvis det skulle ende med underskud i kassen, fordi folk ikke mødte op.

Tak for denne gang, Rocket League var en fed combo, men var ikke så begejstret for de andre.

Jep. At folk undlader at møde op er desværre noget, som vi har døjet med. Vi har nogle tanker på skærebrættet, som vi håber er klar til næste gang (spoiler alert: forhåndsbetaling).

Dog skal det siges, at folk generelt er gode til at framelde sig – det er trods alt bedre end at blive væk. Det er bare ofte i aller sidste øjeblik, og pladsen når ikke at blive optaget, da dem der ellers ville have været med har lavet andre planer i mellemtiden.

Hvad Rasmus sagde!

Jeg var, personligt, rimelig doven den her gang, med hensyn til combos. Jeg så frem til Warsow, men det var for at se nogen af de yngre folk, prøve et herligt spil der måske er udenfor deres komfort zone. Så gerne mere af det næste gang, så skal jeg se om jeg kan få taget seriøs hatten på.

Der bliver spillet meget CS:GO, når man sonderer terrænet. Mon ikke der bør sparkes en dedicated LAN server op til os gamle hoveder, som gerne vil få lidt klø af de yngre, som tror at 1.6 bare er nogle vilkårlige tal sat sammen med et punktum i midten. 8v8 gør at man ikke tager det alt for seriøst.

Forhåndsbetaling ved tilmelding, alle lyder til at være skuffet over de tomme pladser der var rundt omkring. Mega syndt for crew, specielt når alle 80 pladser bliver fyldt ud på 5 minutter.

I havde, en enkelt gang, en combo i TF2, hvor dem der var øverst på stats ved slutningen af weekenden vandt en præmie. Det synes jeg var ganske sjovt, og gjorde at folk spillede sammen. Det kunne måske gøres med Warsow (instagib CTF er sindssyg sjovt). Quake 1, 2 og 3 kunne også være en mulighed, for en mere deathmatch approach.

Vi har, ved et andet LAN party, haft held med at der bliver anråbt at NU skal folk spille CS 1.6. Det gjorde at vi så 16v16, som var helt og aldeles chaos og alle hujede og hejede. Chaos modes i diverse spil?

Løbende udluftning. Måske bare lige 30 minutter hver 6 time.

Jeg synes det er HERLIGT at I orker at lave en intro til hver gang.

Måske en random video/stream på storskærm, vi alle kan måbe af? Ikke nødvendigvis med lyd på.

Gode idéer hele vejen rundt, Rune!

Ang. TF2, så har det et API vi kan hooke ind til. Det gjorde, at Markus kunne strikke noget kode sammen, der gjorde at vi kunne samle en masse statistik, og derved holde en combo der løb over hele weekenden. Det er ikke mange spil, der gør det muligt. Det "negative" vi så ved det, var at serveren for det meste var tom, og så var der bare nogle snedige hoveder, der kunne skrabe en masse poínt sammen ved at lave flag captures på en tom server. Den "nye" idé vi havde, var at vi kun åbnede for den i enkelte perioder, hvor der alligevel ikke blev afholdt combos, men vi afviklede det aldrig.

Mario Kart til Plugged#26 (og SSB til Plugged#27) var faktisk afløseren til vores weekend-lange TF2 combo. Tanken var, at køre den i flere heats.

Men jeg synes helt klart, at vi kunne prøve at stable en heat-baseret TF2 combo på benene. Hvis den kun er "åben" i eks. to timer, så kunne det være der var flere spillere online – måske det ville have lidt samme effekt som det "Chaos Mode" du nævner.

Ang. udluftning, så er jeg enig. Der var varmt i salen, det kunne vi mærke helt oppe i CREW-hjørnet. Vi skulle nok have luftet ud i dagtimerne, men det var der ikke lige nogle, der tænkte over. Normalt plejer vi at holde party i marts eller april, netop for at det ikke skal være for varmt.

Ang. storskærm – årh, det gjorde vi til nogle af de tidligere parties. Det var nostalgisk! Vi har snakket om at lave lidt om på måden vi benytter storskærmen, så det kunne godt være at det gjorde et comeback en gang.

@Rasmus Jeg har overvejet et anciennitets koncept, med tilmedling i bølger, og vi har reelt set data til at gøre det. Det giver dog altid det problem at nye folk bliver tilsidesat. En måde kunne være at man fik -x score for no show, men så kan folk bare lave en ny konto :/

Vi snakkede om i crew at det nok blev betaling up front næste gang, men jeg er da ikke afvisende for at man godt kunne indføre et anciennitet oven på det, og så kører tilmelding i bølger. Men det kan godt være at det bliver for bøvlet at implementere. Læs hvis man bruger en ekstern tilmelding, så kan folk nok bare dele linket (med mindre det er engangs links, og det kommer an på udbyder).

Ang. TF2 og lignende - Det var sjovt, og jeg har kigget på at gøre det igen. Det blev lavet ved at hive stats ud via logs, så hvis det skal gøres i andre spil skal vi have en eller anden måde at hive det ud på (om det så er Dotabuff, zkillboard eller lignende, eller logs).

Ang. storskærm - Ahh ja, vi plejede at gøre det under aftensmaden lørdag, hvor der var combo nede tid m.m.

Markus, har tænkt på om man ikke kunne lave en SMS-liste som man kunne skrive sig op til, så man fik information når en plads blev ledig.